Stránky

nedeľa 29. mája 2011

Koláč s rebarborou

Koláče s kyslastým ovocím resp. v tomto prípade zeleninou mám v lete veľmi rada. Keď sa začne rebarborová sezóna, hneď sa vrhám na ružovkasto zelené stonky a v ústach sa mi už zbiehajú slinky. Často mám pocit, že rebarboru nakupujem len ja, lebo väčšinou pri pokladni vysvetľujem čo to je, ale priznám sa, že ešte pred nedávnom som o tom ako vlastne vyzerá rebarbora tiež ani len netušila. Jej chuť som mala zafixovanú z detstva, ale nikde som nevedela nájsť tú zázračnú rastlinu. Až raz v hypermarkete mi pohľad padol na niečo čo pripomínalo stonkový zeler a keď som zistila, že je to rebarbora bez rozmýšľania som ju nakúpila v hojnom  množstve ani len netušiac ako ju využijem. Doma som hneď sadala za internet a hľadala recepty. Džemy, peny, kompóty, koláče...no bolo toho na moje prekvapenie požehnane. Vtedy to u mňa vyhral rebarborovo-jahodový koláč s posýpkou a presne ten si upečiem aj dnes.

Rebarborovo-jahodový koláč s orechovou posýpkou


Linecké cesto :
  • 300 g masla
  • 300 g práškového cukru
  • 4 vajcia
  • 600 g polohrubej múky
  • 4 lyžičky prášku do pečiva
Ovocná náplň:
  • rebarbora
  • jahody
  • škorica
  • kryštálový cukor
  • vanilka
Orechová posýpka:
  • 180 g hrubej múky
  • 160 g kryštálového cukru
  • 130 g masla
  • 30 g pomletých mandlí
Hneď v úvode nášho pečenia je dobré pripraviť si ovocie. Rebarbore orežeme konce a umyjeme v teplej vode. Následne ju nakrájame na kúsky, ktoré si dáme do väčšej misky a pridáme umyté jahody. Všetko ovocie zasypeme cukrom podľa vlastnej chute, poprášime škoricou a premiešame. Kým ovocie odpočíva, pripravíme si linecké cesto, ktoré je redšej konzistencie takže nie je možné ho rozváľať a prenášať na plech. Odporúčam preto odoberať kusy cesta a klásť ho rovno na suchý plech, ktorý nemusí byť vymastený, kedže cesto je dostatočne tukové. Cesto si následne rukou poroztláčame na celý plech a navrstvíme ovocie aj so šťavou, ktorú nám pustilo.
Ovocnú vrstvu posypeme posýpkou, ktorú si pripravíme z múky, cukru, mäkkého masla a pomletých mandlí.
Koláč pečieme v predhriatej rúre na 180 stupňov C pokiaľ nám okraje cesta nezhnednú. Po upečení odporúčam počkať, aj keď je to ťažké, a nakrájať ho radšej po vychladnutí, aby sa nám cesto nerozsýpalo.
A tu už máme výsledný efekt ... prajem vám dobrú chuť s rebarborou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára