Stránky

piatok 3. júna 2011

Rumové pralinky

Rumové pralinky robím vždy len na Vianoce...nejak sa mi k nim hodia, ale tentokrát som dostala záchvat zdobenia a kedže v chladničke už dlhú chvíľu čakal na svoju príležitosť nevyužitý kúsok tortového korpusu tak som ugúľala pár rumových praliniek a takto sa to podarilo.

  • 200 g hrozienok
  • 0,2 l rumu
  • 200 g pomletých orechov
  • 150 g práškového cukru
  • 100 g postrúhanej čokolády
  • 100 g rozdrvených piškót
  • ozdôbky na obaľovanie
Hrozienka si väčšinou zvyknem namočiť do rumu deň pred robením praliniek, ale kedže teraz to bol taký momentálny nápad respektíve záchvat tak som proste všetko nahádzala do misky, premiesila som to a cesto bolo hotové. V klasickom recepte sú postrúhané piškóty, ale ako vidíte ani odrezky z piškótového cesta alebo zvyšný korpus tomuto receptu nezaškodil.
Na to aby sa cesto dobre spájalo nesmie byť suché a dobré je keď sa guľky gúľajú vlhkými rukami, vtedy sú guličky na povrchu hladučké a jedna ako druhá.
Zdobenie je už vec fantázie. Ja zvyčajne namáčam guľky do čokolády, ale použiť sa môže čokoľvek - orechy, kokos, rôzne ozdôbky na koláče, ale aj obyčajný práškový cukor, škorica či kakao.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára