Stránky

piatok 29. júla 2011

Mrkvový koláč babičky Hiersovej

Dnes som zase dostala chuť na americké recepty tak som si vybrala niečo z kuchyne americkej kuchárky a spisovateľky Pauly Deenovej. Keďže mrkvový koláč pečiem už niekoľko rokov podľa rovnakého receptu prišiel čas na zmenu a takto to dopadlo.

Cesto:
  • 2 poháre hladkej múky
  • 2 poháre cukru
  • 2 lyžičky prášku do pečiva alebo sódy
  • 2 lyžičky škorice
  • 1 lyžička soli
  • 3 poháre strúhanej mrkvy
  • 4 vajcia
  • 1 a pol pohára oleja
  • 1 a pol pohára nasekaných orechov
Plnka:
  • 2 balenia krémového syra
  • 110 g masla
  • 250 g cukru
  • 1 lyžica vanilkového extraktu
  • polovica pohára nasekaných orechov
Cesto som pripravila zmiešaním cukru a žĺtkov a následným pridávaním ďalších ingrediencií. Cesto som vyliala do vymastenej a hrubou múkou vysypanej tortovej formy s priemerom 24 cm. V pôvodnom recepte bolo uvedená dĺžka pečenia 40 minút, ale tomu môjmu koláču to nejak nestačilo takže som ho piekla približne hodinu na 180 stupňov. Odporúčam skontrolovať špajlou či je cesto prepečené.
Keď torta vychladla rozrezala som ju na tri časti a naplnila.
Plnku som vymiešala z uvedených ingrediencií v poradí cukor, maslo, krémový syr, vanilkový extrakt a orechy. Plnku som si rozdelila tak, aby som mala aj na pomastenie vrchnej časti torty.


Hotovú tortu som hodila do chladničky, keďže som ju dokončila večer a diéta nepustí tak sme si ju vychutnali hneď ráno.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára