Stránky

streda 5. októbra 2011

Čokoládová torta s malinami a marcipánom

Korpus:
  • 350 g masla
  • 5 vajec
  • 150 g horkej čokolády
  • 300 g hnedého cukru
  • 300 g polohrubej múky
  • 350 ml horúcej vody
  • 1 čajová lyžička prášku do pečiva

Plnka:
  • 500 g mascarpone
  • 3 polievkové lyžice práškového cukru
  • 1 vanilka
  • 2 polievkové lyžice Baileys
Iné:
  • 300 g malín
  • čokoláda
  • maslo
  • marcipán
Táto torta vznikla asi tak, že trebalo spotrebovať suroviny, ktoré už dlhšiu dobu v chladničke zavadzajú. Taký nepekný začiatok a nakoniec to tak dobre dopadlo.
Čokoládu som si roztopila vo vodnom kúpeli a nechala ju vychladnúť. Maslo som vymiešala s cukrom a pridala vajcia. Do tejto vyšľahanej masy som pomaly pridala čokoládu. Na záver už len striedavo múku s práškom do pečiva a horúcu vodu.
Korpus som piekla vo vymastenej a hrubou múkou vysypanej tortovej forme pri teplote 180 stupňov 15 minút a následne pri teplote 160 stupňov 45 minút.
Keď je korpus hotový necháme ho vo forme vychladnúť a odložíme ho na noc do chladničky.
Ráno si ho pekne prekrojíme na dve časti a naplníme.
Ingrediencie na plnku si spolu zmiešame a navrstvíme na spodný plát torty. Na plnku poukladáme maliny a vrchný plát torty.
Pripravíme si kruh z marcipánu, ktorým budeme tortu poťahovať. Ja som použila už vopred pripravený marcipán takže s vaľkaním marcipánu som problém nemala.
Na to, aby marcipán na torte držal, je dobré tortu natrieť tenkou vrstvou krému alebo džemom.



Na potiahnutú tortu som navrstvila čokoládový krém, pripravený z čokolády roztopenej nad parou a masla. Na dve hodinky som ju ešte hodila do chladničky a teraz si na nej pochutnávam lebo po dnešnom náročnom ráne som potrebovala poriadne dvihnúť hladinu cukru v krvi.
Zdroj:http://anetagoesyummi.blogspot.com/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára