Stránky

pondelok 12. marca 2012

Šišky

Tieto šišky sú tak nádherne ľahúčke, že mi nedalo sa nepodeliť o recept. Vrele vám odporúčam ich vyskúšať a zaručujem, že sa budete olizovať až za ušami.
  • 3 dl mlieka (podľa potreby)
  • štipka soli
  • 3 lyžice rumu
  • 100 g masla
  • 8 žĺtkov
  • 3 polievkové lyžice práškového cukru
  • 400 g polohrubej múky
  • 200 g hladkej múky
  • 1 sáčok sušeného droždia
  • vanilkový cukor
  • práškový cukor
  • olej 
  • Cera 
  • džem
Žĺtka, rum, roztopené maslo som zamiesila s múkou, cukrom a štipkou soli. Postupne som pridávala mlieko tak, aby cesto malo správnu konzistenciu. Vymiesené cesto som nechala kysnúť asi hodinu.

Nakysnuté cesto som na pomúčenej doske rozváľala asi na hrúbku 1,5 cm a vykrajovala som pohárom okrúhle šišky. Nechala som ich ešte asi 15 minút nakysnúť a následne som rukami urobila v strede dierku a vyprážala ich v rozpálenom oleji zmiešanom s dvoma Cerami. Vyprážame na stredne silnom plameni, tak aby sa šišky nespálili a zároveň neboli príliš dlho v oleji - mohli by nasiaknuť tukom.
Po vypražení ich uložíme na papierový obrúsok, na odsatie nadbytočného tuku a potom už plníme džemom aký máme najradšej a cukrujeme zmesou práškového a vanilkového cukru.
Zdroj:MB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára