Stránky

piatok 1. februára 2013

Karamelová griláž

Pamätám si na svoju prvú a na dlho aj poslednú griláž, ktorú som vyrábala ako mladá gazdinka na Vianoce. Ostali z nej len oplátky lebo som ju zaťažila s takým nadšením, že plnka z nej okamžite vytiekla. Po tejto skúsenosti som si povedala, že výroba griláže je dosť ťažká a teda ju už robiť nebudem :). No rešpekt pred grilážou rokmi vyprchal a vyskúšala som to znova. Vyskúšala som už ale iný recept a musím povedať...je fantastická, aj keď ani tentokrát to nebolo celkom bez komplikácií. Asi je tá griláž naozaj dosť ťažká na výrobu :).

  • 250 g kryštálového cukru
  • 150 g masla
  • Salko
  • 250 g mletých orechov
Cukor na miernom ohni za stáleho miešania skaramelizujeme tak, aby neostali žiadne hrudky a postupne pridávame maslo. Do masy nalejeme salko a za stáleho miešania prevaríme karamel. Ak sa nám urobia nejaké hrudky tak to celé precedíme cez sitko a do horúceho karamelu zamiešame orechy. Takto pripravenú plnku natierame v tenkej vrstve po celej ploche oplátky, ktoré vrstvíme kým sa nám neminie plnka. Takto pripravenú griláž opatrne zaťažíme a necháme v chlade. Nám to trvalo také dve tri hodinky kým sa to všetko pospájalo. Stuhnutú griláž krájame na ľubovoľné tvary a namáčame v čokoláde.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára